dissabte, 20 de febrer del 2010

Piscines

La família d'un dels nens porta uns mesos fent-se una casa nova, amb jardí, barbacoa i piscina. Per descomptat, el xaval està que no caga amb la piscina, i ja fa mesos que aprofita cada classe per narrar-me un episodi diferent de la seva construcció. A vegades s'explana durant mitja hora, el qual és del tot innecessari. Si mai els pares ens enxampessin d'aquesta guisa, probablement els hi diria que li estava ensenyant al nen a utilitzar i desenvolupar eines de comunicació oral.

Però la veritat és que prefereixo malgastar el temps de classe escoltant trivialitats abans que desesperar-me en l'intent d'ensenyar-li a resoldre equacions. Per cinquena vegada.

Ahir el nen em va dir que ja havien acabat la piscina. Amb el seu trampolí i les seves llums aquàtiques de diferents colors. A aquestes alçades de la nostra relació, jo em permeto ser una mica malvat i rancuniós envers ell, així que li vaig comentar que molt bé, però que no es podria banyar fins a l'estiu.

Llavors ell va soltar que li era igual, que per banyar-se a l'hivern ja tenia la piscina de l'apartament a Calella. És interior i climatitzada.

Jo me'l vaig quedar mirant. Vaig posar-me els 12 euros de la classe a la butxaca, vaig pujar a la bici i vaig marxar.

No recordo si li vaig dir adéu.

4 comentaris:

  1. Ensenyi-li com de profitós pot ser invertir els seus estalvis en bancs de renom internacional, com Lehman Brothers. O encara millor, pixi's a la piscina com una ànima llibertària, de ben entrada la matinada.

    ResponElimina
  2. Ensenyi-li el famós joc de la piscina que tan agrada els nens: li llegeix el futur al palmell de la mà, i li diu que hi veu la casa, el cotxe, i (escopint-li a sobre) la puta piscina.

    ResponElimina
  3. Quina tírria que fa aquest nen! I a sobre ho devia dir amb total normalitat. Els que ho tenen tot de petits de grans acaben enganxats a tot. Temps al temps.

    ResponElimina
  4. Exacte, el més trist és que ho diu amb tota normalitat. I desprès acusa als nens de la seva classe de ser uns pijos. Amb tota normalitat, també.

    ResponElimina